سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمزمه نسیم


جنس نگاهشان را خوب می فهمی، معنی حرفهای در گوشیشان و پچ پچ هایشان را می دانی. می دانی نقل سخنشان هستی، می دانی که اینبار انگار تو سوژه ی دورهمی هایشان شده ای، اینبار قرعه ی نگاهها و حرفها به نام تو خورده است، اینبار تو نقل محافلی و حرفهایی که گمان می کنند پشت سرت می زنند. یکی پشت سرت حرف می زند و یکی انگار ایثارگر است و داوطلب رساندن حرفهایشان می شود. امروز تویی، فردا منم و پس فرد ا... و این چرخه همچنان ادامه دارد.

   می نشینند دور هم و سبزی پاک می کنند برای آش نذری و آن وسط کله پاچه ی کسی را هم بار می گذارند که علاوه بر دستها، زبانها و دهانهایشان هم بیکار نماند. اگر بگویی هم چرا؟ می گویند رودربایستی که نداریم روبرویش هم همین حرفها را می گوییم، اگر بگویی غیبت است، می گویند چادرنماز آب نکش که انگار تو هیچ گناهی نمی کنی، همه، همه جور گناهی می کنند حالا ما هم یکم حرف می زنیم، دروغ هم که نمی گوییم، از کنارشان کافیست تکان بخوری یکی به آن دیگری می گوید، خدا به دور جوانهای امروزی هم حیا ندارند می بینی خجالت نمی کشد این طرز حرف زدنشان است، بزرگتر و کوچکتری حالیشان نیست.

   البته کاش قصه به همین جا ختم می شد می دانی چنین محفلهایی چگونه است، نمی خواهی بروی، می آیند دعوتت می کنند، عذر می تراشی که نروی باز هم می نشینند و برای نرفتنت از غرور و خودخواهی و ... هزار حرف دیگر می زنند و باز یک ایثارگر داوطلب رساندن حرفها می شود و در آخر نصیحت مادرانه ایی که به خاطر خودت می گویم و همین می شود معضل، می شود فکر و خیال که چه کنی؟ رفتن یا نرفتن هم مساله ای می شود برای خودش... .

 




لیلا ::: سه شنبه 98/2/17::: ساعت 3:55 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 120
بازدید دیروز: 174
کل بازدید :324326
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
شعر کوتاه[2] . شمع و پروانه . عدالت. ظلم. گنجینه. علی. منجی . عشق. جنون. لیلا. مجنون. ابراهیم. حسین. کربلا . عشق. یوسف. زلیخا . فدای سرت. مشکلات. حسرت. سنگ. ترس . فراز. فرود. نیکی. پاداش . فیثاغورث، فلک؛ چرخ و فلک . قران. ایوب. صبر . قیاس اقترانی . گنجشک. سرما. عهد بوق. مدرسه. . مادر . مهر. کین. عصر زرین. امپدوکلس. یونان. منجی . نگاه. درد. دل. زخم. . نیلوفر، مرداب، لاله، رز کویر . یاس. امید. انگیزه . کلافگی. کلاف. گره. بلاتکلیفی . کوزه، دخترک. باد. آب . آب، روشنایی، خواب. رفتن . آخرین ایستگاه، قطار، تنهایی. . آرزو. حسرت. فرصت. نقش. . ام البنین . امید، رویا، شیرین، فرهاد، لیلا، مجنون . انسان. هابز. ارسطو. امام ساجدین. خلیفه الله. . بابا نان داد . بهار، تابستان، پاییز، زمستان، درخت. . تردید. نیمه تاریک. معلق ماندن . ترس. خقیقت. ضرب المثل. عیب . تناسخ. هند. کره. انتقال. یونوسوس. زئوس. پرسه فونه . تو را دوست دارم . جاذبه زمین . خانه، دل، ویرانه، رفتن . دروغ؛ زمین، اسمان، کوه، رود . دلتنگی. کوچه . کوله بار. بن بست . دوستی دختر و پسر. تاریخ. ازدواج . رمان. ایرانی. اینترنتی. دوستی . روزگار، شادی، غم.سوگ . زندگی. رنج. درد جاودانگی. ناکامی. . زندگی. کتاب. قران. . ساده. رمان. کوری. ساراماگو. . سارتر. جهان. نیمه گمشده . سایه، ماه، ستاره، باران . سردرگمی، گیجی، کلافگی . شعر عاشقانه . شعر ناب .
 
 
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<