سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمزمه نسیم


    خیال کردن که هزینه ندارد، خیال است دیگر، نشسته ای سر جایت، یا دراز کشیده ای و آسمان صاف را نگاه می کنی و خیال می بافی. داشتم فکر می کردم مثلا الان انتظار هزار و چند صد ساله ی شیعه و همه ی منتظران منجی در هر آئین و مذهبی به پایان رسیده است و منجی ظهور کند، راستی او با این قدرتها و با این همه دم و دستگاه قدرتها چه می کند؟ یاد داستان طالوت افتادم، قصه ی طالوت در سوره ی بقره از آیه ی 246 به بعد بیان شده است.

    پس از درگذشت موسی وهارون، قوم بنی اسرائیل نشیب و فرازهای بسیاری دیدند از جمله اینکه دربرهه ای از زمان دشمنان بر آنها غلبه کردند و آنها را از خانه و کاشانه شان بیرون راندند و فرزندان آنها را به اسیری گرفتند و قوم بنی اسرائیل ذلیل و آواره شدند در این هنگام خداوند پیامبری بر آنها فرستاد. آنها که از این ذلت و در بدری خسته شده بودند، گرد آن پیامبر جمع شدند و از وی خواستند که آنها را سر و سامان دهد و برای آنها فرماندهی تعیین کند که تحت فرمان او با دشمنان خود بجنگند. در پایان آیه، یکی از سنتهای الهی را که حاکم بر تاریخ است و در جریان طالوت و جالوت به خوبی روشن می شود، بیان می کند. آن سنت تاریخی الهی این است که خداوند همواره به وسیله بعضی از مردم، از شرّ و فساد بعضی دیگر از مردم جلوگیری می کند و چون جمعیت و گروه فاسدی به قدرت رسیدند و باعث فساد و تباهی در جامعه بشری شدند، خداوند گروهی دیگر را بر می انگیزد تا در مقابل آن گروه ایستادگی کنند و آنها را از بین ببرند و جامعه را از شر آنها آسوده سازند.

   آری وقتی ظلم و بی عدالتی به نهایت خود می رسد، ملتهای تحت ستم و ظلم به پا می خیزند و جنبشها و عدالت خواهیها شکل می گیرد و مردم خود در برابر ظلم می ایستند و وقتی ملتها به پا خیزند دیگر از دست قدرتها و ابزار و وسیله های جنگی آنها کاری ساخته نیست. روزی می رسد که تمام مظلومان جهان خسته از ظلم و ستم ظالمان و قدرتمندان به پا می خیزند.

   همانطور که در داستان طالوت می بینیم وقتی ملتی بخواهد که از زیر یوغ ظلم و ستم قدرتمندان رها شود رهبری ظهور می کند تا مظلومان جهان را نجات دهد و همانگونه که داستان طالوت بیان می کند این سنت خداوند است که ریشه ی ظالمان را به دست مظلومان برمی کند و مگر خداوند وعده نداده است که زمین را مظلومان به ارث خواهند برد. (و ما اراده کرده‌ایم که بر کسانی که در زمین به ضعف و زبونی کشیده شدند، منّت گذاریم و آنان را پیشوایان و وارثین (روی زمین) قرار دهیم.قصص، 5) آری روزی که مظلومان به پا خیزند روز مرگ ظالمان و ظهور منجی خواهد بود.

 




لیلا ::: پنج شنبه 98/6/7::: ساعت 7:57 عصر


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 100
کل بازدید :323553
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
شعر کوتاه[2] . شمع و پروانه . عدالت. ظلم. گنجینه. علی. منجی . عشق. جنون. لیلا. مجنون. ابراهیم. حسین. کربلا . عشق. یوسف. زلیخا . فدای سرت. مشکلات. حسرت. سنگ. ترس . فراز. فرود. نیکی. پاداش . فیثاغورث، فلک؛ چرخ و فلک . قران. ایوب. صبر . قیاس اقترانی . گنجشک. سرما. عهد بوق. مدرسه. . مادر . مهر. کین. عصر زرین. امپدوکلس. یونان. منجی . نگاه. درد. دل. زخم. . نیلوفر، مرداب، لاله، رز کویر . یاس. امید. انگیزه . کلافگی. کلاف. گره. بلاتکلیفی . کوزه، دخترک. باد. آب . آب، روشنایی، خواب. رفتن . آخرین ایستگاه، قطار، تنهایی. . آرزو. حسرت. فرصت. نقش. . ام البنین . امید، رویا، شیرین، فرهاد، لیلا، مجنون . انسان. هابز. ارسطو. امام ساجدین. خلیفه الله. . بابا نان داد . بهار، تابستان، پاییز، زمستان، درخت. . تردید. نیمه تاریک. معلق ماندن . ترس. خقیقت. ضرب المثل. عیب . تناسخ. هند. کره. انتقال. یونوسوس. زئوس. پرسه فونه . تو را دوست دارم . جاذبه زمین . خانه، دل، ویرانه، رفتن . دروغ؛ زمین، اسمان، کوه، رود . دلتنگی. کوچه . کوله بار. بن بست . دوستی دختر و پسر. تاریخ. ازدواج . رمان. ایرانی. اینترنتی. دوستی . روزگار، شادی، غم.سوگ . زندگی. رنج. درد جاودانگی. ناکامی. . زندگی. کتاب. قران. . ساده. رمان. کوری. ساراماگو. . سارتر. جهان. نیمه گمشده . سایه، ماه، ستاره، باران . سردرگمی، گیجی، کلافگی . شعر عاشقانه . شعر ناب .
 
 
 
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<